یوتیوب مبارزه با نرم‌افزارهای مسدود کننده تبلیغات (Ad Blocker) را به پلتفرم موبایل آورده است. یوتیوب در به‌روزرسانی دوشنبه این هفته نوشت کاربرانی که از طریق یک برنامه مسدودکننده تبلیغات شخص ثالث به ویدیوها دسترسی پیدا می‌کنند، به‌زودی ممکن است با مشکلات بافر روبه‌رو شوند یا پیام خطایی را مشاهده کنند که می‌گوید: «محتوای زیر در این برنامه قابل دسترس نیست.»

سال گذشته، یوتیوب در یک تلاش بین‌المللی سعی کرد کاربران را تشویق به دیدن تبلیغات یا خرید یوتیوب پرمیوم کند و در این راستا، شروع به غیرفعال کردن افزونه‌های مسدودکننده تبلیغات در مرورگرهای دسکتاپ کرد.

اما اکنون در رابطه با پلتفرم‌های موبایل، یوتیوب گفته که سیاست‌هایش «به برنامه‌های شخص ثالث اجازه مسدود کردن تبلیغات را نمی‌دهد، زیرا این کار مانع از کسب درآمد تولیدکنندگان محتوا می‌شود.»

به‌نظر می‌رسد قانون جدید، برنامه‌های شخص ثالثی نظیر ادگارد (AdGuard) را شامل می‌شود که به کاربران امکان می‌دهند از یوتیوب بدون وقفه و هرگونه تبلیغاتی استفاده کنند.

یوتیوب دراین‌باره می‌گوید:
ما صرفاً به برنامه‌های شخص ثالثی اجازه استفاده از API خود را می‌دهیم که شرایط خدمات API ما را رعایت کنند. و هنگامی که برنامه‌ای را پیدا کنیم که این شرایط را نقض کند، اقدامات لازم را برای محافظت از پلتفرم، تولیدکنندگان محتوا و بینندگان انجام خواهیم داد.

برای دور زدن تبلیغات، یوتیوب یک بار دیگر پیشنهاد می‌کند که سراغ سرویس پریمیوم بروید. و این، احتمالاً برای همه کاربرانی که تاکنون یوتیوب را از طریق برنامه‌های مسدودکننده تبلیغات تماشا می‌کردند، خبر خوشحال‌کننده‌ای نخواهد بود.

منبع: theverge

اشتراک‌ها: