اولین تریلر از بازی اساسینز کرید شدوز (Assassin’s Creed Shadows)، مبارزات ترکیبی شخصیت سامورایی به نام یاسوکه و شخصیت نینجا به نام نائویی را به نمایش گذاشت.

این تریلر دو شخصیت اصلی بازی را معرفی کرد. یکی از آن‌ها یاسوکه (Yasuke) است، یک مرد آفریقایی که به خدمت اودا نوبوناگا (Oda Nobunaga) فرمانده لشکر ژاپن می‌شود. دیگری، نائویی (Naoe)، یک شینوبی است که مخالفت او با جنگ‌های نوبوناگا در ابتدا او را در مقابل یاسوکه قرار می‌دهد.

این بازی جدید از مجموعه بازی‌های نقش‌آفرینی اکشن، در کشور ژاپن در سال ۱۵۷۹ جریان دارد. این دوره‌ی زمانی، دوره‌ی طبقه‌ی بازرگانان است و تاجران پرتغالی تأثیر خود را بر کشور گذاشته‌اند. غرب، توپ و تفنگ‌ها را به همراه مسیحیت از طریق مبلغین کاتولیک به ژاپن وارد کرده است.

این بازی تک‌نفره است، اما بازیکنان با تکرار فرمت بازی اساسینز کرید سیندیکیت (Assassin’s Creed Syndicate) در سال ۲۰۱۵، می‌توانند هر زمان که بخواهند بین دو شخصیت جابجا شوند. این موضوع تا جایی پیش می‌رود که می‌توانید بین شخصیت‌ها در حین رسیدن به اهداف، جابه جا شوید.

این نسخه از فرانچایز قصد دارد تا با ویژگی‌هایی مانند چرخه‌ی فصول، ژانر نقش‌آفرینی جهان‌باز را به روش‌های مختلفی متحول کند. این بدان معناست که درست همانطور که روزها به طور طبیعی در بازی‌های ویدیویی به شب تبدیل می‌شوند، دنیای بازی نیز از بهار به تابستان، پاییز و زمستان تغییر می‌کند. هر فصل عناصر گیم‌پلی جدیدی را مانند یخ زدن ورودی‌های زیر آب و غیرقابل دسترس شدن آن‌ها در زمستان، محصولات سرسبز که در بهار پناهگاهی برای عملیات های مخفیانه ارائه می‌دهد. جاناتان دومونت، کارگردان بازی می‌گوید: «بازیکنان باید دائماً خود را با آنچه که محیط به آن‌ها می‌دهد، وفق دهند». تیری دنسرو، مدیر هنری، می‌گوید: «در یک ماموریت فرعی (دنیای آزاد)، ممکن است این اتفاق بیفتد که شما یک ماموریت را در پاییز انجام دهید و من همان ماموریت را در تابستان انجام دهم و این بستگی به سیستم و نحوه‌ی بازی شما دارد».

در مورد وسعت نقشه این بازی، دومونت اشاره کرده است که نقشه این بازی تقریباً به اندازه‌ی اساسینز کرید اوریجینز (Assassin’s Creed Origins) خواهد بود. بر اساس اطلاعات، نقشه‌ی این بازی از اودیسی (Odyssey) و والهالا (Valhalla) کوچک‌تر است. در عین حال بسیار بزرگ‌تر از نقشه‌های کلاسیک این فرانچایز مانند برادرهود (Brotherhood) و یونیتی (Unity) است. با این حال در نسخه کالکترز ادیشن (Collector’s Edition) این بازی عکس هایی از نقشه مشاهده می‌شود. دومونت گفته است که این نقشه کاملاً بر اساس واقعیت ساخته شده است، زیرا یوبیسافت تلاش کرده تا تمام عناصر آن تا حد امکان شبیه به دنیای واقعی باشد.

یکی از شخصیت های بازی Assassin’s Creed Shadows (اساسینز کرید شدوز) به نام Naoe در حال بالارفتن از قلعه Takeda با قلاب گیر در تریلر این بازی

دومونت در مورد پارکور این بازی نیز صحبت هایی را می‌افزاید: «پارکور همیشه کاملاً نمادین و هسته‌ی تجربه‌ی مخفی‌کاری است». برای بهبود پارکور، تیم به نائویی یک قلاب‌گیر داده‌اند. او می‌گوید: «این کاملاً مبتنی بر فیزیک است، بنابراین گاهی اوقات استفاده از آن خطرناک است و شما می‌توانید از آن برای ترور نیز استفاده کنید».

این مهارت‌ها، نائویی را به انتخابی ایده‌آل برای بازیکنانی تبدیل می‌کند که می‌خواهند به دنیای اساسینز سفر کنند. از قابلیت های بیشتر این بازی می‌توان به بی‌هوش کردن دشمنان اشاره کرد که امکان انجام یک بازی آرام‌تر را فراهم می‌کند.

تصویری از Yasuke، یکی از شخصیت های بازی Assassin’s Creed Shadows (اساسینز کرید شدوز) در تریلر این بازی

یوبیسافت برای مبارزات پربار و قدرتمند قصد دارد یاسوکه را در اختیار بازیکنان قرار دهد. دومونت توضیح می‌دهد: «ما می‌خواهیم مبارزات، هیجان‌انگیز به نظر برسند، بنابراین بر روی قابل تخریب یا بریده‌ شدن بسیاری از اشیاء تمرکز کرده‌ایم». موتور ارتقاءیافته‌ی Anvil که این بازی بر روی آن ساخته شده است، حالا می‌تواند به طور واقع‌گرایانه‌، آسیبی را که هر نوع سلاحی، از بریدگی‌های دقیق شمشیر تا سوراخ‌های تیراندازی کامل وارد می‌کند را بازسازی کند.

بدون شک، مقایسه‌هایی بین اساسینز کرید شدوز (Assassin’s Creed Shadows) و گوست اف سوشیما (Ghosts of Tsushima)، انجام می‌گیرد. اما بازی گوست اف سوشیما در سال ۱۲۷۴ و سه قرن قبل از اساسینز کرید شدوز روایت می‌شود. بدین ترتیب، تفاوت‌های قابل توجهی در جامعه و معماری بین دنیای این دو بازی وجود خواهد داشت. فرهنگ آن زمان نیز متفاوت بوده است و نقاشی‌های پر جنب‌و‌جوش‌تر و عجیب‌تر و طرح‌های ساختمانی تزئین‌شده‌تری داشته است. به احتمال زیاد همه‌ی این موارد نقاط قوت مهمی برای اساسینز کرید شدوز خواهند بود، به خصوص زمانی که صحبت از پارکور و فعالیت‌های جهان آزاد باشد.

بازی اساسینز کرید شدوز در دوره‌ی آزوچی مومویاما (Azuchi-Momoyama) جریان دارد که آخرین دوره‌ی سنگوکو می‌باشد؛ دوره‌ای از جنگ داخلی مداوم در طول قرن‌های ۱۵ و ۱۶ میلادی. پیش از آغاز داستان اساسینز کرید شدوز، در سال ۱۵۶۸، آشیکاگا یوشیاکی (Ashikaga Yoshiaki) کنترل ژاپن را به دست گرفت و به عنوان پانزدهمین و آخرین شوگون خاندان آشیکاگا برگزیده شد. او این کار را با کمک اودو نوبوناگا، ارباب بزرگ فئودال، انجام داد که ارتش‌هایش برای به مقام رساندن یوشیاکی به عنوان شوگون، به کیوتو حمله کردند. با این حال، قدرت واقعی در دست نوبوناگا بود و سرانجام یوشیاکی علیه این ارباب بزرگ شورشی به پا کرد. نوبوناگا با سرنگون کردن شوگون‌سالاری آشیکاگا و آغاز جنگی برای وحدت در سال ۱۵۷۳، با امید متحد کردن قبیله‌های درگیر در جنگ کشور به صورت سیاسی، پاسخ داد.

تصویری از سلاح arquebus که در تریلر بازی Assassin’s Creed Shadows (اساسینز کرید شدوز) به آن اشاره شده بود

در سال ۱۵۷۹، زمانی که داستان اساسینز کرید شدوز (Assassin’s Creed Shadows) آغاز می‌شود، نوبوناگا در اوج قدرت خود بود. او به تازگی با استفاده از سلاح‌های آرکوبس (arquebus)، به پیروزی بزرگی در برابر قبیله‌ی رقیب تاکدا (Takeda) دست یافته بود، تاکتیکی که جنگاوری در ژاپن را برای همیشه تغییر داد.

تصویری از Yasuke در جنگ Iga در تریلر بازی Assassin’s Creed Shadows (اساسینز کرید شدوز)

در تریلر، ما احتمالا حمله‌ی نوبوناگا به استان ایگا (Iga) در سال ۱۵۸۱ را می‌بینیم که تهاجم نهایی جنگ تنشو ایگا بود. این منطقه محل زندگی ایگا ایکی (Iga ikki)، یک جمهوری شینوبی بود و به یکی از زادگاه‌های هنرهای نینجوتسو به شمار می‌رفت. قبیله‌ی اودا پیش از این، به رهبری پسر نوبوناگا تلاش کرده بود ایگا را سرنگون کند، اما تهاجم با شکست مواجه شد. نوبوناگا دومین حمله را با استقرار ۶۰,۰۰۰ سرباز علیه ایگا سازماندهی کرد. حمله‌ی نوبوناگا با موفقیت همراه بود و توپ و تفنگ‌های او استحکامات ایگا را در هم شکستند. بخش زیادی از استان ایگا، از جمله معابد، قلعه‌ها و روستاها نیز سوزانده شد.

اگر داستان بازی در این دوره روایت می‌شود، پس مرکز ژاپن، مکان وقوع آن است. یوبیسافت این منطقه را به این دلیل انتخاب کرده است که محل استقرار اصلی نوبوناگا برای متحد کردن کشور بوده است. احتمال می‌دهیم که کیوتو یک مکان کلیدی در نقشه این بازی باشد و احتمالا شهرهایی مانند اوساکا (Osaka)، کوبه (Kobe) و مومویاما (Momoyama) نیز وجود داشته باشند. حضور استان ایگا به همراه استان های آریما (Arima) و اومی (Omi) نیز در این بازی تایید شده است.

تصویری از قلعه Takeda در تریلر بازی Assassin’s Creed Shadows (اساسینز کرید شدوز)

یکی از بناهای مهم نشان داده شده در تریلر، قلعه‌ی تاکدا، دژی از دوره‌ی سنگوکو است که بر روی کوه شیرویاما (Shiroyama) قرار دارد. بنظر می‌رسد تعدادی از قلعه‌های تاریخی با دقت و اندازه‌ی واقعی در این بازی وجود داشته باشند.

یوبیسافت هیچ یک از گیم پلی‌های یاسوکه یا نائویی را به نمایش نگذاشته است. بازی اساسینز کرید شدوز (Assassin’s Creed Shadows) در ۱۵ نوامبر (25 آبان) برای Xbox series S|X ،PS5 ،PC و Mac عرضه خواهد شد.

منبع: IGN

اشتراک‌ها:
دیدگاهتان را بنویسید